ΕΠΙΚΑΙΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Νέος Αναπτυξιακός Νομός 4399/2016

Καταδικάστηκε από πολλούς χωρίς καν να δικαστεί. Το ίδιο το Υπουργείο δημο­σίευσε μια σειρά ένοχων απαντήσεων σε ερωτήματα που έθεσε μόνο του με τίτλο άσχετο από το περιεχόμενο «Εγχειρίδιο με τις σημαντικότερες ερωτήσεις- απαντήσεις για την σύνταξη του Αναπτυξιακού Νόμου» Παραμένει πάντως το εργαλείο με το οποίο θα ενισχυθούν νέες επενδύσεις έστω και χωρίς επιχορήγηση. Υπενθυμίζοντας, ότι αν και είχαμε πολύ πιο γενναιόδω­ρους αναπτυξιακούς νόμους, δεν αναπτυχθήκαμε και ιδιαίτερα σαν χώρα, νομίζω ότι η κάθε επιχείρηση θα πρέπει να δει πιο σφαιρικά την ανάπτυξη της, και όχι μόνο μέσα από τα στενά πλαίσια μιας οικονομικής ενίσχυσης της όποιας επένδυσης. Η εκπόνηση ενός Επιχειρηματικού Σχεδίου θα βοηθήσει στο να δει ποια είναι τα αδύνατα σημεία της, ποιες είναι οι ανάγκες της και ποιες είναι οι ευκαιρίες που υπάρχουν ώστε να σχεδιάσει πιο ορθολογικά τις επενδύσεις που θα πρέπει να υλοποιήσει. Η αναζήτηση επιχορηγήσεων για τις επενδύσεις αυτές αποτελεί την επόμενη φάση. Η αναζήτηση επιχορηγήσεων για τις επενδύσεις αυτές αποτελεί την επόμενη φάση. Θα πρέπει επίσης να επισημανθεί ότι η εκπόνηση ενός Επιχειρηματικού Σχεδίου αποτελεί επιλέξιμο κόστος και επιχορηγείται. 

Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι πλέον έχει ολοκληρωθεί η διαβούλευση του νέου αναπτυξιακού νόμου με τίτλο «Αναπτυξιακός Νόμος - Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη» και θα προωθηθεί στην βουλή σύντομα. Όταν οριστικοποιηθεί το κείμενο θα επανέλθουμε για μιά συνοπτική ενημέρωση

Η επίθεση των funds

Μπήκαν στην ζωή μας σαν «κοράκια» η «γύπες» των αγορών που ήρθαν για να μας πιούν το αίμα, ότι μας απέμεινε δηλαδή. Από την άλλη το άρθρο 59 του νέου αναπτυξιακού νόμου 4399/2016 αναφέρει την ίδρυση από πλευράς του Δημοσίου ενδιάμε­σων χρηματοπιστωτικών οργανισμών επιχειρηματικού κινδύνου (εφεξής «Ταμεία Συμμετοχών» ή funds of funds). Η αλήθεια, όπως πάντα, είναι κάπου στην μέση. Ουσιαστικά funds δεν είναι τίποτε άλλο παρά χρήματα που επενδύονται σε κάποιες δραστηριότητες με στόχο το κέρδος. Φυ­σικά και πρόκει­ται για δοκιμασμένο οικονομικό όρο που μέχρι προ τινός αφορούσε επενδύσεις στην πραγματική οικονομία ενώ εδώ και λίγα χρόνια αφορά επενδύσεις σε άυλα (στην πραγματικότητα σε αέρα κοπανιστό). Το ενδιαφέρον για μια επιχείρηση είναι ότι σήμερα υπάρχουν ακόμα funds που επενδύουν στην πραγματική οικονομία και αναζητούν συνεργασίες. Εννοείται ότι για να δείξουν οποιοδήποτε ενδιαφέρον για την χρηματοδότηση μιας επιχείρησης ή μιας επένδυσης, θα αναζητήσουν ένα τεκμηριωμένο και ενημερωμένο Επιχειρηματικό Σχέδιο.

Κόκκινα επιχειρηματικά δάνεια

Μπήκαν και αυτά στην ζωή μας μαζί με την οικονομική κρίση και έγιναν καθημερινά νέα στα ΜΜΕ. Τα μισά δικηγορικά γραφεία της Αθήνας ασχολούνται με αυτά. Ο κάθε επιχειρηματίας αυτό που θα πρέπει να ξέρει είναι ότι υπογράφοντας μια νέα σύμβαση (μετά από διαπραγμά­τευση) αποδέχεται όλες τις προηγούμενες επιβαρύνσεις που του έχει χρεώσει η Τράπεζα. Απαιτείται λοιπόν να κάνει έλεγχο όλων αυτών των επιβαρύν­σεων πριν υπογράψει. Επί πλέον θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η όλη διαδικασία δεν αφορά μόνο τους δικηγόρους. Διαβάστε στην ιστοσελίδα της Top Business Processing  γιατί το θέμα των κόκκινων επιχειρηματικών δανείων δεν αφορά μόνο τους δικηγόρους και γιατί είναι απαραί­τητο ένα Επιχειρηματικό Σχέδιο πριν οποιαδήποτε ενέργεια διαπραγμάτευσης με τις Τράπεζες.

Άρθρο 76 του αναπτυξιακού νόμου 4399/2016

Πρόκειται για το άρθρο που δίνει παράταση ολοκλήρωσης εγκεκριμένων επενδύσεων σε παλαιότερους αναπτυξιακούς νόμους. Με δεδομένο ότι η αλλαγή μετοχικής σύνθεσης δεν απαιτεί αίτημα τροποποίησης, αυτό το άρθρο μπορεί να αξιοποιηθεί από νέους επενδυτές. Ειδικά στις τουριστι­κές επενδύσεις όπου με βάση το νέο αναπτυξιακό νόμο η επιχορήγηση σε ξενοδοχεία είναι εφικτή μόνο υπό όρους, η δυνατότητα αυτή έχει πολύ μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε την σελίδα της Top Business Processing κάνοντας κλικ στην επωνυμία

Απορροφητικότητα ΕΣΠΑ

Ας βάλλουμε τα πράγματα στην θέση τους. Για να μετρήσει κανείς την απορροφητικότητα ενός προγράμματος θα πρέπει να μετρήσει κανείς το συνολικό ποσό της εκταμίευσης προς τις επιχειρήσεις, κάτι που συνήθως απαιτεί τουλάχιστον τριετία από την ημερομηνία προκήρυξης. Είναι αστείο λοιπόν η κάθε κυβέρνηση να δημαγωγεί για απορροφητικότητα κονδυλίων. Θα ήταν πολύ πιο τίμιο αντί να θριαμβολογούν να επανεξετάσουν τον λόγο για τον οποίο μία στις δύο εγκεκριμένες προτάσεις, σε οποιοδήποτε πρόγραμμα, δεν υλοποείται ποτέ.

Αξιολογήσεις επενδύσεων

Αυτή η έμμεση ομολογία της κυβέρνησης ότι κάθε αξιολογητής μιας επενδυτικής πρότασης είναι κατά τεκμή­ριο απατεώνας  και θα ζητήσει μίζα για να αξιολογήσει θετικά μια πρόταση έχει φτάσει στα όρια της  ανοησίας. Αν το Υπουργείο δεν είναι σε θέση να ελέγξει τους αξιολογητές που το ίδιο επιλέγει τότε να σταματήσει τις αξιολογήσεις και να επιδοτεί με κλήρωση. Είναι αστείο, βασικός στόχος μιας διαδικασίας αξιολόγησης, να είναι η αποφυγή επικοινωνίας με τον επιχειρηματία. Με αυτόν τον τρόπο ο αξιολογητής δεν αξιολογεί την επένδυση αλλά το πόσο όμορφα τα έχει γράψει ο σύμβουλος. Είναι αδιανόητο να γίνεται αξιολόγηση μιας επένδυσης, ιδίως σε υπάρχουσες επιχειρήσεις, χωρίς ο αξιολογητής να έχει δει τον χώρο και να έχει μιλήσει με τον επιχειρηματία. Πολύ δε περισσότερο όταν μιλαμε για επενδύσεις εκατομμυρίων ευρώ. Η γελοιότητα αυτής της διαδικασίας πήρε διαστάσεις με τά τα ποτελέσματα του προγράμματος «Ενίσχυση της αυτοαπασχόλη­σης πτυχιούχων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης» Πέραν της παραγώδους αποτυχία ενός προγράμματος που στην Αθήνα θα χρηματοδοτήσει μόνο έναν στους οκτώ υποψήφιους, ένα ποσοτό των επιτυχόντων δεν θα χρηματοδοτηθεί τελικά διότι ήταν εμφανή τα στοιχεία του υποψήφιου.

Μητρώο Συμβούλων

Η εμμονή των υπηρεσιών στην αποφυγή δημιουργίας ενός μητρώου εταιρειών συμβούλων δεν έχει προφανή εξήγηση. Ο ρόλος του συμβούλου επιχειρήσεων δεν είναι να φτιάχνει ωραίους φακέλους όπως κατά καιρούς δηλώνουν διάφοροι. Να υπενθυμίσουμε ότι το Υπουργείο Ανάπτυξης στα πλαίσια του Β’ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης είχε δημιουργήσει μητρώο συμβούλων και το είχε χρησιμοποιήσει στις διαδικασίες αξιολόγησης των Επιχειρηματικών Σχεδίων καθώς και των Ειδικών Επενδύσεων. Η δημιουργία ενός μητρώου συμβούλων θα βοηθούσε σημαντικά στο ξεκαθάρισμα των παρασιτικών εταιρειών που το παίζουν σύμβουλοι εξαπατώντας κόσμο.

Πρόγραμμα Leader CLLD

Στα πλαίσια χρηματοδότησης επενδύσεων στον χώρο του τουρισμού από προγράμματα του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ 2014-2016), δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 3885/Β/02-12-2016 η ΚΥΑ 2986 που αναφέρεται στο είδος των τουριστικών επενδύσεων που θα χρηματοδοτήσει. Το πλέον γνωστό πρόγραμμα χρηματοδότησης τέτοιων επενδύσεων είναι η πρωτοβουλία Leader CLLD. Την συγκεκριμένη ΚΥΑ μπορείτε να την διαβάσετε εδώ